Communicatietrends
In contentmarketing roepen anderen hoe geweldig jij bent
In contentmarketing roepen anderen hoe geweldig jij bent
Roepen dat jij de beste of leukste bent, dat werkt niet meer. Dat kun je beter anderen laten doen. En daarna kun jij die verhalen delen met jouw doelgroep. Zo werkt contentmarketing.
Roepen dat jij de beste of leukste bent, dat werkt niet meer. Dat kun je beter anderen laten doen. En daarna kun jij die verhalen delen met jouw doelgroep. Zo werkt contentmarketing.
In contentmarketing roepen anderen hoe geweldig jij bent
Roepen dat jij de beste of leukste bent, dat werkt niet meer. Dat kun je beter anderen laten doen. En daarna kun jij die verhalen delen met jouw doelgroep. Zo werkt contentmarketing.
-
It’s a Baby, een Nederlandse leverancier van kraamcadeautjes, kreeg in 2015 een opmerkelijk cadeau in zijn schoot geworpen: het eerste kind van sterrenpaar Wes & Yo werd aan de wereld getoond in een rompertje van It’s a Baby. Trotse ouders Wesley Sneijder en Yolanthe Cabau van Kasbergen maakten destijds zelf de ‘officiële’ foto van hun Xess Xava, gehuld in een blauw rompertje.
De foto haalde het AD en daarop snel andere media en social media. En televisie: Albert Verlinde van RTL Boulevard noemde de rompertjes een ‘geweldige vinding’ en een ‘enorme hit’.
Run
De media-aandacht leidde tot een ware run op de producten van It’s a Baby, dat naast blauwe en roze rompertjes ook blauwe en roze slabbetjes verkoopt waarop je met de bijgeleverde textielstift de naam van de baby, geboortedatum en –plaats, plus geboortegewicht en lengte kunt invullen. Gepersonaliseerde babykleding. Je moet er maar op komen.
Contentmarketing
En het babykledingmerk, dat in tientallen winkels in Nederland, België, Aruba en Curaçao wordt verkocht, wist dubbel van alle aandacht te profiteren met een staaltje contentmarketing van de bovenste plank. De website www.itsababy.nl opent met een pagina waarop het bedrijf Wesley en Yolanthe feliciteert met hun baby. De pagina op AD.nl met de foto van de nieuwe boreling in It’s a Baby-blauw is groot afgebeeld, plus de romper met Xess Xava-gegevens nog een keer apart ingevuld en afgebeeld.
Er staan de nodige ronkende teksten bij, zoals: ‘Hoe kun je jezelf beter presenteren aan de wereld?’
Inkopper
En de inkopper: ‘Met zijn eerste romper heeft Xess volgens goed voorbeeld van papa in ieder geval perfect gescoord!’
Betere referenties kun je nauwelijks krijgen als bedrijf, en betere en relevantere content evenmin. De kunst is om de boter er direct uit te braden. Niet alleen op je eigen website maar ook op social media. It’s a Baby pakte er ook ruim mee uit op zijn Facebookpagina www.facebook.com/Itsababy.nl. Met nieuws, links naar artikelen, antwoorden op vragen van consumenten. En het bedrijf verloot elke dag ‘de originele Xess Xava-romper’.
Dat ‘originele Xess Xava-romper’ is een vondst: zonder de baby/de ouders in kwestie licentierechten te betalen, maakt It’s a Baby goede sier met de naam van een BB’er, een Bekende Baby. Met alleen maar positieve publiciteit. Letterlijk een Xellente businesscase, die Xessief scoort.