Banner-small_dekstopBanner-small_mobile

Zoek een vestiging

Haal het maximale uit je e-mailcommunicatie

Doeltreffende e-mailnieuwsbrieven met een hoge respons

Het versturen van e-mailnieuwsbrieven is de meest gebruikte vorm van e-mailmarketing. Geen wonder, want een nieuwsbrief per mail is een voordelige methode om heel direct én actueel je doelgroep te bereiken. Om van je e-mailnieuwsbrief een succes te maken, heb je uiteraard meer nodig dan een mailprogramma en een internetverbinding. Een strakke vormgeving bijvoorbeeld, en een aantrekkelijke look en feel. Maar ook een optimaal (en wettelijk correct) databasebeheer en een snelle rapportage zijn essentieel. Multicopy helpt je daarbij.
Vandaag geopend:

-

      Zo maak je een effectieve e-mailnieuwsbrief

      Om top of mind van je klanten te blijven, raden we je aan om regelmatig een e-mailnieuwsbrief te sturen. Ook is het slim om vooraf te bedenken wat het doel is van je nieuwsbrief. Wil je je lezers bijvoorbeeld alleen informeren, of (ook) tot actie aanzetten? Het klinkt misschien als een open deur, maar deel alleen informatie waar jouw klanten écht wat aan hebben. En wees actueel. Speel bijvoorbeeld in op een recente gebeurtenis of een nationale feestdag. Wij helpen je graag, ook bij de verzending van je nieuwsbrief. Daarbij houden we uiteraard rekening met de AVG-regelgeving. Zo zorgen we er bijvoorbeeld standaard voor dat iemand zich via een link eenvoudig kan afmelden.

      Laat je inspireren

      Crossmedia
      Hoe je business binnen haalt met je e-mailhandtekening
      ontdek meer
      Case

      Raamstickers met variabele korting laten modezaak Lodewijk opvallen

      ontdek meer
      Crossmedia
      Contentmarketing maakt klanten letterlijk grijpbaar
      ontdek meer

      Veelgestelde vragen

      Zorg voor een goede verhouding tussen tekst en beeld. Gebruik korte teksten en ga op zoek naar passend beeldmateriaal. Probeer in plaats van stockfoto’s zoveel mogelijk (goede!) eigen foto’s te plaatsen. En is je nieuwsbrief af? Laat hem dan nog even controleren door iemand anders voordat je de mail verstuurt.

      Verleid je lezer! Hoe? Stuur bijvoorbeeld vaker een korte nieuwsbrief in plaats van eens per maand één grote, lange mail. Bijna iedereen heeft weinig tijd, maar een kort berichtje, als een ‘snackje tussendoor’, is vaak wél behapbaar.

      Je nieuwsbrief moet voldoen aan een paar wettelijke eisen. Check dus of je de e-mailadressen legitiem hebt verkregen, of de lezer zich makkelijk kan uitschrijven en of je adresgegevens in de mail staan. Met een aantrekkelijke vormgeving en pakkende titel verleid je de ontvanger om verder te lezen. En vergeet niet om na afloop het resultaat van je inspanningen te meten!

      Vergroot je kennis

      Trendrapport 2022: Inclusiviteit is niet voor iedereen

      Lees meer