Banner-small

Zoek een vestiging

Communicatietrends

Blog
Sites & Apps

Zo verbeter je je vindbaarheid in Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf is een must om de vindbaarheid van je bedrijf te verbeteren. Nu heeft Google belangrijke verbeteringen aangebracht. Een belangrijke reden is dat gebruikers hun data nu beter en makkelijker up-to-date kunnen houden. Hier volgen 6 tips om optimaal gebruik te maken van het nieuwe Google Mijn Bedrijf.

Zo verbeter je je vindbaarheid in Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf is een must om de vindbaarheid van je bedrijf te verbeteren. Nu heeft Google belangrijke verbeteringen aangebracht. Een belangrijke reden is dat gebruikers hun data nu beter en makkelijker up-to-date kunnen houden. Hier volgen 6 tips om optimaal gebruik te maken van het nieuwe Google Mijn Bedrijf.

Vandaag geopend:

-

      1. Je kunt meer informatie opnemen.

      Hoe meer gegevens over je bedrijf het panel – op een desktopcomputer – rechtsboven aan de Google-zoekpagina geeft, hoe beter. Hoe completer het profiel van je bedrijf, hoe aantrekkelijker het is voor bestaande en nieuwe klanten. Je kunt nu naast NAW-gegevens en telefoon, en foto’s en Google Streetview bijvoorbeeld ook openingstijden opnemen. En een overzicht van tijden waarop het druk of juist rustig is in jouw zaak (‘Populaire Tijden’). Er verschijnen in het panel ook reviews en recensies van jouw bedrijf.

      2. Vaker aanpassen doet je stijgen in de zoekresultaten.

      Google houdt van complete profielen, en zeker van actuele gegevens. Als je vaker inlogt om gegevens aan te passen, ziet Google dat je actief bezig bent. Daardoor stijgt het vertrouwen in jouw bedrijf. En scoor je weer beter in de zoekresultaten van Google.

      3. Met Google Posts gratis berichten opnemen.

      Sinds de zomer van 2017 kun je berichten plaatsen die onderin in het Google Mijn Bedrijf-resultatenpanel (op een desktop of op een mobiel verschijnen de gegevens als eerste) komen te staan. Dat kunnen advertenties zijn, verwijzingen naar een belangrijke pagina op je website of de aankondiging van een evenement. De berichten zijn gratis, maar worden wel na zeven dagen automatisch verwijderd. Dat spoort je ook weer aan om je gegevens en vooral je berichten actueel te houden.

      4. Neem extra links/url’s op voor directer contact.

      Je kunt nu op je Google Mijn Bedrijf-dashboard meer dan één link, oftewel url invoeren, die dan direct in het Google Mijn Bedrijf-panel worden opgenomen. Dat is handig als je je bezoekers de gelegenheid wilt geven om rechtstreeks naar een bepaalde pagina op je website te gaan.

      5. Werk sneller en overzichtelijker met het nieuwe in-één-oogopslag-dashboard.

      Om jou als ondernemer of manager te helpen om de gegevens up-to-date te houden, heeft Google een handig dashboard ingericht. Je krijgt het vanzelf op je scherm als je bent ingelogd met je Google-account (het account dat je ook gebruikt voor Google Mijn Bedrijf) en je je eigen bedrijfsnaam intikt op Google. Dit dashboard geeft je in één oogopslag veel informatie. Denk aan het aantal weergaven van je bedrijf in de laatste vier weken. Ook lichten de items op die je nog moet invullen om je profiel completer te maken.

      6. De websitebuilder van Google mijn bedrijf kan automatisch een website bouwen.

      Het zal niet vaak voorkomen… maar als je als bedrijf of organisatie nog geen website hebt, kun je Google er automatisch eentje laten maken. De websitebuilder van Google Mijn Bedrijf maakt met de foto’s en informatie van je Google Mijn Bedrijf-dashboard automatisch een website. Je kunt die website binnen luttele minuten in de lucht krijgen. Je kunt die website niet omzetten naar een .com- of .nl-adres want de url van je website heeft als extensie ‘business.site’, direct achter jouw eigen bedrijfsnaam (http://jouwbedrijfsnaam.business.site).