Communicatietrends
Vandaag al beter online vindbaar?
Vandaag al beter online vindbaar?
Je wil beter vindbaar zijn op internet maar hebt geen tijd en zin om lange webteksten of dikke boeken over online marketing door te spitten? Hieronder geven we 15 tips waardoor je online eerder gevonden wordt.
Je wil beter vindbaar zijn op internet maar hebt geen tijd en zin om lange webteksten of dikke boeken over online marketing door te spitten? Hieronder geven we 15 tips waardoor je online eerder gevonden wordt.
Vandaag al beter online vindbaar?
Je wil beter vindbaar zijn op internet maar hebt geen tijd en zin om lange webteksten of dikke boeken over online marketing door te spitten? Hieronder geven we 15 tips waardoor je online eerder gevonden wordt.
-
1. Schaf een snelle smartphone aan.
Als ondernemer of marketeer is een goede smartphone onmisbaar, voor het maken en posten van foto’s, handige apps en het bijhouden van je social mediakanalen.
2. Maak een LinkedIn bedrijfspagina aan.
Maak naast je persoonlijke profielpagina op LinkedIn ook een LinkedIn Company Page aan. Google loves LinkedIn.
3. Maak een Twitter-profiel.
Maak een Twitteraccount aan via twitter.com, ook als je niet actief wilt gaan twitteren. Laat wel je bedrijfsnaam terugkomen in je Twitternaam, of in elk geval in je gewone ‘Naam’ en uiteraard in je profiel. Geef daarin ook de woonplaats aan en zet belangrijke zoekwoorden in je profieltekst.
4. Geef je op bij Google Mijn Bedrijf.
De Gouden Gids anno 2015, onmisbaar als je een winkel of bedrijf met lokale klanten hebt. Ga naar www.google.com/intl/nl_nl/business.
5. Google jezelf eens.
Tik bij Google je eigen bedrijfsnaam in. En in search.twitter.com. Wat zeggen anderen over jouw bedrijf? En tik dan de naam van je concurrenten in.
6. Ga ook op Instagram.
Download de Instagram-app en zet er foto’s op. Van wat je doet, van je producten, je omgeving, je bezoekjes. Zet er een omschrijving erbij, voeg de locatie toe en je bereik groeit weer.
7. Vermeld je social media-accounts waar je kunt.
Niet alleen op je website, maar ook op je visitekaartje, in je e-mailhandtekening, op je kassabon, je winkelruit, je bedrijfsauto.
8. Zorg voor een e-mailhandtekening
Nu we het toch over een e-mailhandtekening hebben. Heb je die al? En ook alle collega’s en medewerkers?
9. Check je GPS.
Ga na of je bedrijf goed vermeld staat in de bekende GPS-databases, zoals TomTom (mycompany.places.tomtom.com), Navteq (navteq.com) en Tele Atlas.
10. Adverteer online.
Is Google voor jouw bedrijf een belangrijke bron van klanten? Of Facebook? Overweeg op die sites te adverteren. Je kunt zelfs specificeren op een geografisch gebied als je je op lokale klanten richt.
11. Check in op Foursquare.
Niet veel mensen gebruiken het nog maar bedrijven op foursquare.com worden automatisch op veel andere sites vermeld. Maak een account aan en zorg voor een mooie foto.
12. Sta je al op Yelp?
Op yelp.nl is wel al je concurrent te vinden. Meld je aan op https://biz.yelp.nl. Yelp doet het goed in zoekmachines en is gekoppeld aan Maps van Apple/iPhone.
13. Doe het nu: een e-mailnieuwsbrief.
Effectiever dan een e-mailnieuwsbrief wordt marketing niet. Kijk eens op mailchimp.com. Vraag wel toestemming aan de ontvangers, met een opt-in.
14. En je Facebookpagina?
Een Facebookpagina is een must. Kies desgewenst bij de opties voor ‘lokaal bedrijf’ dan wordt het automatisch ook een zogeheten ‘plaatspagina’ waardoor je beter gevonden wordt.
15. Blog.
Blog. Doe als Multicopy 😉 – begin een blog op je webpagina en ga schrijven over je eigen producten en diensten, over je medewerkers, je hobby’s, je omgeving, je klanten (vraag ze eerst even), de bedrijfsuitjes, aanbiedingen, de branche.