
Communicatietrends
Update je verkoopmaterialen voor het nieuwe jaar
Update je verkoopmaterialen voor het nieuwe jaar
Het nieuwe jaar is een moment waar iedereen naar uitkijkt, want het staat symbool voor een frisse start: een kans om het komende jaar goed te beginnen. Als ondernemer is dit het ideale moment om je verkoop- en marketingmaterialen eens goed onder de loep te nemen en een plan te maken voor de toekomst. Meestal betekent dit dat je je materialen moet updaten, zodat je klaar bent om er in het nieuwe jaar volop tegenaan te gaan!
Het nieuwe jaar is een moment waar iedereen naar uitkijkt, want het staat symbool voor een frisse start: een kans om het komende jaar goed te beginnen. Als ondernemer is dit het ideale moment om je verkoop- en marketingmaterialen eens goed onder de loep te nemen en een plan te maken voor de toekomst. Meestal betekent dit dat je je materialen moet updaten, zodat je klaar bent om er in het nieuwe jaar volop tegenaan te gaan!
Update je verkoopmaterialen voor het nieuwe jaar
Het nieuwe jaar is een moment waar iedereen naar uitkijkt, want het staat symbool voor een frisse start: een kans om het komende jaar goed te beginnen. Als ondernemer is dit het ideale moment om je verkoop- en marketingmaterialen eens goed onder de loep te nemen en een plan te maken voor de toekomst. Meestal betekent dit dat je je materialen moet updaten, zodat je klaar bent om er in het nieuwe jaar volop tegenaan te gaan!
-
Zorg dat de juiste informatie beschikbaar is
Een veelvoorkomend probleem bij bedrijven is dat hun producten en diensten zich constant aanpassen aan de behoeften van hun klanten. Dat is een goed teken, maar hierdoor verandert de bijbehorende informatie regelmatig.
Voor een goed verkoopproces is het essentieel dat je materialen, zoals producten- en dienstenbrochures, altijd up-to-date zijn. Onjuiste informatie kan ervoor zorgen dat je niet de juiste details aan potentiële klanten geeft. Dit kan leiden tot misverstanden of, nog erger, het verliezen van een klant. Vooral als je bedrijf nog in de groei zit en sterk afhankelijk is van nieuwe verkopen, kun je je zulke problemen echt niet veroorloven.
Wanneer je materialen wel up-to-date zijn en voorzien zijn van duidelijke verkoopargumenten, creëer je een transparante relatie met je potentiële klanten. Je geeft ze alles wat ze nodig hebben om jouw toegevoegde waarde te begrijpen. Op die manier 'verkopen' je brochures en verkoopbladen in feite voor jou op een krachtige en toch subtiele manier.
Hoe je je verkoopmaterialen effectief bijwerkt
Misschien kijk je naar je huidige verkoopmaterialen en denk je: "Dit ziet er prima uit, waarom zou ik het updaten?" Maar bedenk wel dat hoe jij je materialen ziet, niet altijd overeenkomt met hoe je klanten ze ervaren. De juiste informatie, afbeeldingen, lay-out en ontwerp zijn allemaal essentieel voor het maken van goede verkoopmaterialen.
- Content/informatie - Geef je huidige materialen eens aan iemand buiten je vakgebied en vraag wat ze ervan vinden. Kunnen ze alle belangrijke informatie snel vinden? Zo ja, dan zit je goed. Maar als ze met vragen blijven zitten, is het tijd om de inhoud te herzien.
- Afbeeldingen - Goede visuals zijn cruciaal om je producten en diensten te verkopen. Producten moeten prominent en aantrekkelijk worden gepresenteerd. Voor diensten geldt hetzelfde: de beelden moeten je verkoopverhaal ondersteunen.
- Lay-out - Te veel beelden, lange lappen tekst en rommelige secties zorgen ervoor dat mensen afhaken. Zorg ervoor dat alles netjes en professioneel is ingedeeld, zodat het prettig is om te lezen en te bekijken.
- Ontwerp - Weerspiegelen je materialen de huisstijl van je bedrijf? Is het kleurenschema in lijn met je merk? Werken de teksten en afbeeldingen goed samen op de pagina? Het ontwerp speelt een grote rol in het creëren van sterke verkoopmaterialen.
Tenzij je zelf een print- en designspecialist bent, kan het een flinke uitdaging zijn om al deze punten goed aan te pakken als je je verkoopmaterialen wilt updaten voor het nieuwe jaar. Daarom kun je het beste contact opnemen met een professional, zoals je lokale Multicopy-vestiging. Wij helpen je om je verkoopbladen en brochures om te toveren tot belangrijke onderdelen van je verkoopstrategie, die op een krachtige manier het verhaal van jouw bedrijf vertellen en zorgen voor meer succes.