Banner-small_dekstopBanner-small_mobile

Zoek een vestiging

Communicatietrends

Sign

Interactieve abri laat voorbijgangers met autootjes spelen

Buitenreclame wordt dankzij digitale technieken steeds interactiever. Seat liet in 2015 voorbijgangers op het Rembrandtplein in Amsterdam zelf de kleur bepalen van de Seat Ibiza. En je kon de auto laten toeteren.

Interactieve abri laat voorbijgangers met autootjes spelen

Buitenreclame wordt dankzij digitale technieken steeds interactiever. Seat liet in 2015 voorbijgangers op het Rembrandtplein in Amsterdam zelf de kleur bepalen van de Seat Ibiza. En je kon de auto laten toeteren.Een Seat Ibiza naar wens samenstellen en meteen checken of de kleur je aanstaat. Dat kon van 18 september t/m 22 september 2015 met de interactieve, digitale abri die Seat liet neerzetten op het Amsterdamse Rembrandtplein.

Via je smartphone maakte je verbinding met de abri, waarna je de auto kon customizen naar eigen smaak. De net vernieuwde Seat Ibiza was met diverse accessoirespakketten en kleuren te personaliseren. Je hoefde er niet voor naar de showroom maar deed dit gewoon tijdens het wachten op de tram.

Claxon en alarm

Seat installeerde in samenwerking met JCDecaux een digitaal scherm met internet in de abri. Via een keuzemenu konden voorbijgangers de digitale Ibiza via hun telefoon van kleur laten veranderen. In de glazen achterwand van de abri waren dankzij zogeheten edgelight-techniek de contouren van de Ibiza te zien.

En als extra gimmick waren de claxon, lampen én het alarm van de Ibiza te bedienen.

Get connected

De bijzondere abri was onderdeel van de Seat-reclamecampagne ‘Get connected’. In nieuwe Seats kon de bestuurder zijn of haar mobieltje makkelijk en snel koppelen met het infotainmentsysteem van de auto. De content van de telefoon werd via Apple CarPlay of Google Android Auto op het touch-screen kleurendisplay in de auto weergegeven.