Banner-small

Zoek een vestiging

Communicatietrends

Blog
Evenementen

Geef je standmateriaal een update voor de volgende (vak)beurs

Het beursseizoen begint voor de meeste bedrijven na de zomer en loopt door tot in de lente. Zorg dus dat je op tijd klaar bent voor alle aankomende beursevenementen. Van het standmateriaal tot vloerstickers en van visitekaartjes tot weggevertjes… Hoe up-to-date (en compleet) is jouw materiaal?

Geef je standmateriaal een update voor de volgende (vak)beurs

Het beursseizoen begint voor de meeste bedrijven na de zomer en loopt door tot in de lente. Zorg dus dat je op tijd klaar bent voor alle aankomende beursevenementen. Van het standmateriaal tot vloerstickers en van visitekaartjes tot weggevertjes… Hoe up-to-date (en compleet) is jouw materiaal?

Vandaag geopend:

-

      Focus op presentatie

      Het allerbelangrijkste om te overwegen bij het beoordelen en bijwerken van je beursmaterialen is je stand. Het maakt niet uit of je een eenvoudige standruimte bezet of dat je de ster van de show bent: als je standmaterialen zelf niet van goede kwaliteit zijn, maak je geen goede indruk.

      Je stand moet aantrekkelijk, boeiend, uitdagend en vooral memorabel zijn. Het is tenslotte het doel van elke beurs om bewustzijn te creëren over je producten, bedrijf of merk, en de mate waarop je dit doet wordt bepaald door de indruk die je bij de bezoekers achterlaat. We geven je een paar voorbeelden van materialen waarmee je jouw stand een maximale indruk kunt geven:

      • Beurswanden en banners zijn het grootste en meest interessante onderdeel van een beursstand. Als bezoekers jouw beursstand van veraf kunnen zien, weten ze precies waar ze naartoe moeten gaan voor meer informatie.
      • Aan vloeradvertenties denk je misschien niet zo snel, maar via de vloer kun je op een opvallende manier communiceren en ervoor zorgen dat bezoekers stoppen, lezen en geïnformeerd worden. Vloerstickers, bedrukte tapijttegels of (deur)matten zijn dan ook een goede investering voor jouw beursstand.
      • Tafellopers zijn een geweldige manier om samenhang te creëren op je stand. Wanneer je op dit textiel je merk laat printen vertel je op subtiele wijze dat jouw merk oog heeft voor details. Ze zijn uitnodigend om aan tafel te gaan zitten waardoor je makkelijk met iemand in gesprek kan gaan.

      Veel belangrijker dan alleen de juiste materialen hebben, is het om materialen te hebben die up-to-date zijn, in goede staat verkeren en een sterk ontwerp hebben in de huisstijl van je bedrijf. Als alles goed op elkaar is afgestemd, zorgt dit voor een krachtige presentatie die zeker opvalt in de menigte.

       

      Slimme marketingmaterialen

      Het tweede component van een succesvolle beursdeelname - en even belangrijk - is het hebben van marketingmaterialen om je exposure te vergroten. Dit betekent dat je informatieve, aandachttrekkende materialen in jouw huisstijl moet hebben, waaronder:

       

      • Flyers en brochures geven je prospects de informatie die ze nodig hebben. Zorg ervoor dat ze de juiste uitstraling hebben (uiteraard passend binnen de huisstijl), met actuele informatie en niet te vergeten de belangrijkste contactgegevens.
      • Giveaways lijken misschien een verspilling van geld, maar het zijn marketingtools die hun waarde blijven behouden, ook na de beurs. Mensen zijn dol op gratis items. Het trekt ze naar jouw stand en wat ze meenemen bevat de naam en het logo van je bedrijf zodat ze nog lang aan je zullen denken.
      • Speciale beurskleding of bedrijfskleding is belangrijk voor een consistent beeld in jouw stand. Bovendien weten prospects direct bij wie ze moeten zijn voor vragen. Of je nu kiest voor een overhemd, een polo of een T-shirt, we hebben voor elk bedrijf passende kleding.
      • Formulieren of inschrijfkaartjes worden vaak over het hoofd gezien, maar zijn heel belangrijk om de juiste gegevens te verzamelen. Wanneer je bezoekers zover kunt krijgen dat ze zich inschrijven voor bijvoorbeeld jouw nieuwsbrief dan kun je ook na de beurs de communicatie eenvoudig voortzetten.
      • Visitekaartjes zijn altijd belangrijk een vakbeurs - je zult ze vaak uitdelen en verzamelen. Zorg ervoor dat de kaartjes van jouw standbemanning up-to-date zijn. En heb je al eens gedacht aan digitale visitekaartjes? De gegevens op een digitaal kaartje kun je makkelijk zelf wijzigen en je kunt er bovendien allerlei bestanden aan koppelen zoals whitepapers, bedrijfsfilms, presentaties of prijslijsten. Ideaal dus voor op een beurs.

       

      En zo zijn er nog veel meer marketingmaterialen die ervoor kunnen zorgen dat jouw beursdeelname een succes wordt. Inventariseer welke materialen je nodig hebt, kijk of bestaande materialen een update nodig hebben en neem contact op met Multicopy The Communication Company voor frisse ideeën en ontwerpen. Wanneer je hier op tijd mee begint dan ben je potentiële concurrenten een stap voor en kun je voor jouw bedrijf, merk of product het verschil maken.

      Kunnen we je helpen met jouw beursmateriaal?

      Maak snel een afspraak voor een offerte!