Bakkerij Botman

Het Refresh Gesprek en resultaat van Bakkerij Botman

Debbie en Nico Peereboom van Bakkerij Botman zijn twee rasechte ondernemers. Debbie heeft met haar man de ambachtelijke bakkerij van haar ouders overgenomen. Samen hebben ze grote plannen om het aantal verkooppunten uit te breiden en om alles te professionaliseren. Beide hebben daarom een managementcursus gevolgd en de medewerkers een verkooptraining.

Daar blijft het echter bij totdat ze bij Multicopy The Communication Company binnenstappen met de vraag of zij een website met een webshop voor hen konden maken. Er wordt een Refresh Gesprek gevoerd en daaruit blijkt dat ze beide het gevoel hebben een inhaalslag te moeten maken. Er zijn genoeg ideeën, maar het ontbreekt hen aan tijd. Ze zijn zo druk met de dagelijkse werkzaamheden dat ze niet de grote stap kunnen maken die in hun ogen nodig is.

Multicopy adviseert de twee ondernemers over de vele mogelijkheden om het bedrijf herkenbaarder te maken en op te vallen ten opzichte van de concurrentie. In het tijdsbestek van een paar weken is er een opgefrist logo dat op alle communicatie-uitingen wordt doorgevoerd. Van de kleding van de medewerkers tot de gebaksdoosjes en al het andere benodigde verpakkingsmateriaal.

De winkel heeft een compleet nieuwe uitstraling gekregen doordat de ramen aan de buitenzijde zijn voorzien van signing en opvallende vlaggen. Ook de etalage heeft een inrichting gekregen die meer past bij deze tijd. Zelfs de vloer en de vitrine hebben een make-over gekregen met decoratiefolie.

Het bedrijf is nu ook online vindbaar met een mooie website. Hier wordt een webshop aan toegevoegd en Debbie heeft een plan en promotiemateriaal om bedrijven te gaan bezoeken om het bedrijfsleven aan Bakkerij Botman te verbinden. Voor bestaande klanten is er een loyaliteitsprogramma waarbij klanten met een pasje kunnen sparen voor mooie Botman kwaliteitsproducten.

Door het Refresh Gesprek hebben Debbie en Nico Peereboom inzicht gekregen in de mogelijkheden die passen bij hun werkelijke behoeften. Doordat hen daarbij veel werk uit handen is genomen, heeft het de dagelijkse gang van zaken niet belemmerd. De winkel heeft nu de uitstraling die ze willen en de medewerkers kunnen bestaande klanten de service geven die bij Bakkerij Botman past. De ondernemers hebben nu de ruimte om na te denken over hun wensen tot verdere uitbreiding van het aantal verkooppunten. Ook hebben ze de tijd en focus om zich bezig te houden met het werven van nieuwe klanten. 

Ik wil graag een Refresh Gesprek