Zo wordt je communicatie nóg persoonlijker
-
Verschillende manieren om persoonlijk en effectief te communiceren
Verschillende manieren om persoonlijk en effectief te communiceren
Laat je inspireren
Laat je inspireren
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Wat is het effect van gepersonaliseerde communicatie?
Consumenten vinden het fijn om persoonlijk te worden aangesproken. Uit onderzoek blijkt dat driekwart van de consumenten graag gepersonaliseerde boodschappen en aanbiedingen ontvangt. En als zij een gepersonaliseerde mailing van een winkelier krijgen, zijn ze veel eerder geneigd om een aankoop te doen. Ook blijkt uit onderzoek dat gepersonaliseerde marketingcampagnes een respons hebben die maar liefst vier keer zo hoog is als niet-gepersonaliseerde campagnes. Kortom: gepersonaliseerd communiceren is effectief communiceren!
Ik wil mijn (potentiële) klanten verrassen. Hebben jullie tips?
Dat kan met variabel data printen op verschillende manieren. Zo kun je in een verkoopbrochure bijvoorbeeld het logo of een pandfoto van je wensklant opnemen. Succes gegarandeerd! Of stuur een kerstkaart met daarin de naam van de ontvanger. Nog een idee: geef een cadeautje met iemands naam erop. Communiceren wordt zo wel heel persoonlijk en effectief.
Hoe zorg ik ervoor dat mijn trainingsmateriaal beter gelezen wordt?
De manier waarop het materiaal is opgemaakt, is hierbij heel belangrijk. Een rustige vormgeving met voldoende afbeeldingen en illustraties maakt je trainingsmateriaal aantrekkelijker om te lezen. Daarnaast is personaliseren vooral ook een slimme techniek. Materiaal met iemands persoonlijke naam erop zorgt ervoor dat het wordt meegenomen, beter gelezen wordt en langer bewaard wordt.
Misschien ook interessant
Misschien ook interessant
Vergroot je kennis
Vergroot je kennis
Trendrapport 2022: Inclusiviteit is niet voor iedereen
Trendrapport 2022: Inclusiviteit is niet voor iedereen