Banner-small_dekstopBanner-small_mobile

Zoek een vestiging

Een interactieve imagocampagne voor de gemeente Lelystad

Vandaag geopend:

-

      Case

      Imago versterken met een actieve merkcampagne

      Lelystad heeft grote ambities, zowel in groei als in kwaliteit. Daarom lanceerde City Marketing Lelystad een actieve merkcampagne met als thema: Lelystad geeft lucht. Doel van de campagne is om Lelystad te profileren met een sterk imago. Een imago dat gebouwd is op pijlers als ambitie, zelfbewustzijn, ondernemend en gastvrij. De campagne richt zich op huidige en toekomstige inwoners, ondernemers en andere stakeholders. Multicopy hielp met de uitwerking ervan.

      Uiteenlopende communicatiemiddelen

      Wij maakten uiteenlopende communicatiemiddelen om de imagocampagne kracht bij te zetten. Waaronder pers- en informatiemappen, posters en mailings. Maar ook ansichtkaarten, cd’s met beeldmateriaal en nog veel meer. Alles op basis van het onderscheidende thema dat Lelystad tot een sterk merk moet maken.

      Uiteenlopende communicatiemiddelen

      Wij maakten uiteenlopende communicatiemiddelen om de imagocampagne kracht bij te zetten. Waaronder pers- en informatiemappen, posters en mailings. Maar ook ansichtkaarten, cd’s met beeldmateriaal en nog veel meer. Alles op basis van het onderscheidende thema dat Lelystad tot een sterk merk moet maken.

      Sterke campagnebeelden

      De campagne was onderscheidend in vorm en boodschap. Onderdeel was een set ansichtkaarten met herkenbare onderdelen van de stad, die op een verrassende en positieve manier in beeld werden gebracht. Zo werd ‘ons parkeerprobleem’ gesymboliseerd door een luchtfoto van boten in de haven. Designwoningen aan het water werden ‘onze rijtjeshuizen’ genoemd. En ‘onze bedrijfsruimte’ was een foto van een prachtig landschap. De kaarten werden verspreid onder bewoners van Lelystad. Ze waren zo opvallend dat veel mensen de kaarten ook daadwerkelijk hebben verstuurd aan vrienden en bekenden.

      Sterke campagnebeelden

      De campagne was onderscheidend in vorm en boodschap. Onderdeel was een set ansichtkaarten met herkenbare onderdelen van de stad, die op een verrassende en positieve manier in beeld werden gebracht. Zo werd ‘ons parkeerprobleem’ gesymboliseerd door een luchtfoto van boten in de haven. Designwoningen aan het water werden ‘onze rijtjeshuizen’ genoemd. En ‘onze bedrijfsruimte’ was een foto van een prachtig landschap. De kaarten werden verspreid onder bewoners van Lelystad. Ze waren zo opvallend dat veel mensen de kaarten ook daadwerkelijk hebben verstuurd aan vrienden en bekenden.

      Van communicatiemiddelen tot interactie

      De inzet van de verschillende communicatiemiddelen was vooral bedoeld om de doelgroepen aan te zetten tot actie en dialoog. Dat is uitstekend gelukt. Deze imagocampagne is een goed voorbeeld van de toegevoegde communicatiewaarde van Multicopy. Wij zetten altijd net dat stapje extra, zodat onze klanten een beter resultaat bereiken.