Blaas iedereen omver:
5 toptips voor een
ongekend succes op de beurs
Blaas iedereen omver:
5 toptips voor een
ongekend succes op de beurs
Van doorsnee stand tot giga leadgenerator
Opvallen op een beurs wil natuurlijk iedereen, maar hoe zorg je ervoor dat potentiële klanten zich daadwerkelijk binden én trouw blijven aan jouw bedrijf? Met deze 5 toptips zit je gebakken bij de eerstvolgende beurs.
Multicopy IJsselstein-Nieuwegein
- Linnaeusweg 29
- 3401 MS IJsselstein
- ijsselstein@multicopy.nl
- KVK: 56165005
- Bekijk route
Neem contact op via: 030-2850050
Gesloten
- Maandag
- Dinsdag
- Woensdag
- Donderdag
- Vrijdag
- Zaterdag
- Zondag
- 08:30 - 17:00
- 08:30 - 17:00
- 08:30 - 17:00
- 08:30 - 17:00
- 08:30 - 12:30
- Gesloten
- Gesloten
1. Een opvallend ontwerp
1. Een opvallend ontwerp
De eerste stap is opvallen, maar hoe doe je dat nou precies? Wees niet te voorzichtig en ga voor opvallend kleurgebruik. Verder kun je met accent- en sfeerverlichting, en verschillende visuele aspecten ook écht goed de aandacht trekken. Denk bijvoorbeeld aan in het oog springende textielframes, vloerstickers, displays met jouw logo, roll-up banners of branded kleding. Inspelen op actualiteiten en trends is ook een slimme zet om de beursbezoeker naar je stand te trekken. Is jouw bedrijf bijvoorbeeld veel bezig met duurzaamheid? Maak dat dan vooral goed duidelijk, bijvoorbeeld met kartonnen banners. De stand moet wel écht jouw bedrijf weerspiegelen, dus hou bij het ontwerp altijd goed je merkidentiteit in gedachten.
1. Een opvallend ontwerp
1. Een opvallend ontwerp
De eerste stap is opvallen, maar hoe doe je dat nou precies? Wees niet te voorzichtig en ga voor opvallend kleurgebruik. Verder kun je met accent- en sfeerverlichting, en verschillende visuele aspecten ook écht goed de aandacht trekken. Denk bijvoorbeeld aan in het oog springende textielframes, vloerstickers, displays met jouw logo, roll-up banners of branded kleding. Inspelen op actualiteiten en trends is ook een slimme zet om de beursbezoeker naar je stand te trekken. Is jouw bedrijf bijvoorbeeld veel bezig met duurzaamheid? Maak dat dan vooral goed duidelijk, bijvoorbeeld met kartonnen banners. De stand moet wel écht jouw bedrijf weerspiegelen, dus hou bij het ontwerp altijd goed je merkidentiteit in gedachten.
2. Aanbiedingen en acties
2. Aanbiedingen en acties
Geef bezoekers een reden om je stand te bezoeken door gebruik te maken van nieuwsgierigmakende aandachtstrekkers. Bewezen succesnummers zijn bijvoorbeeld exclusieve kortingen, een prijsvraag of bingo, een productlancering of productdemonstraties. Hier hoort uiteraard een goede aankondiging bij. Voorafgaand aan een beurs kun je via e-mail nieuwsbrieven, social media en je website alvast de nieuwsgierigheid wekken. Tijdens het evenement zelf geef je met bijvoorbeeld het uitdelen van flyers, een groot display met een aankondiging of tijdsloten voor de demonstraties of een productlancering vervolgens het ideale laatste zetje. Natuurlijk is een duidelijke call-to-action hierbij wel van groot belang. Moedig bezoekers aan om actie te ondernemen; laat ze deelnemen aan de prijsvragen, zich aanmelden voor een demonstratie of lancering, en het gebruiken van de kortingen.
3. Promotie en branding
3. Promotie en branding
Zorg voor genoeg promotiemateriaal om aan potentiële klanten mee te geven naar huis, of waar zij jouw bedrijf aan kunnen herkennen op de beurs zelf. Hoe meer branded materialen, hoe beter. Denk bijvoorbeeld aan visitekaartjes, flyers, stickers, buttons of branded t-shirts. Maar ook merchandise waar ze na de beurs ook écht iets aan hebben, zoals pennen, notitieboekjes, waterflessen of telefoonaccessoires. Een andere slimme zet is het uitdelen van snacks en drankjes. Je publiek is namelijk geneigd langer te blijven hangen wanneer ze (gratis) iets te consumeren krijgen en je stand daarvoor niet hoeven te verlaten. Door kopjes, bekers, viltjes of servetten te personaliseren, maak je zelfs hiermee op effectieve wijze reclame voor je bedrijf. Zélfs buiten je stand, wanneer bezoekers met hun hapje of drankje de rest van de beurs gaan ontdekken.
3. Promotie en branding
3. Promotie en branding
Zorg voor genoeg promotiemateriaal om aan potentiële klanten mee te geven naar huis, of waar zij jouw bedrijf aan kunnen herkennen op de beurs zelf. Hoe meer branded materialen, hoe beter. Denk bijvoorbeeld aan visitekaartjes, flyers, stickers, buttons of branded t-shirts. Maar ook merchandise waar ze na de beurs ook écht iets aan hebben, zoals pennen, notitieboekjes, waterflessen of telefoonaccessoires. Een andere slimme zet is het uitdelen van snacks en drankjes. Je publiek is namelijk geneigd langer te blijven hangen wanneer ze (gratis) iets te consumeren krijgen en je stand daarvoor niet hoeven te verlaten. Door kopjes, bekers, viltjes of servetten te personaliseren, maak je zelfs hiermee op effectieve wijze reclame voor je bedrijf. Zélfs buiten je stand, wanneer bezoekers met hun hapje of drankje de rest van de beurs gaan ontdekken.
4. Interactieve elementen
4. Interactieve elementen
Je wil je publiek het liefst zo lang mogelijk bij je stand houden en ze goed informeren, in de hoop daadwerkelijke leads binnen te halen. Om dat voor elkaar te krijgen, is het inzetten van beweging en interactie een goede keuze. Interactieve elementen trekken mensen én wekken de interesse. Een mooie bonus is dat je hiermee als bedrijf ook echt je creativiteit in kwijt kunt en je merkidentiteit ultiem naar voren kunt laten komen. Een presentatie, actief spel, wedstrijd of workshop; maak het zo gek als je wil. Een extra tip: door gebruik te maken van nieuwe technologieën scoor je punten. Creëer bijvoorbeeld een toffe VR- of AR-experience en het publiek staat voor je in de rij.
5. Gegevens verzamelen
5. Gegevens verzamelen
Zo’n beurs is ook hét moment waarop je massaal gegevens kunt verzamelen van potentiële klanten. Maak het jezelf gemakkelijk door hiervoor technologie in te zetten. Zet branded tablets of interactieve kiosken in waarop bezoekers zelf hun gegevens kunnen invullen. Bijvoorbeeld in ruil voor een kans om een prijs te winnen, of toegang te krijgen tot exclusieve content. Dit verlaagt de drempel om contactgegevens achter te laten, omdat jouw potentiële klanten het gevoel hebben dat ze het écht ergens voor doen. Verder doen QR-codes het altijd goed op evenementen. Hiermee kun je je bezoekers ook gericht targetten, omdat je ze gemakkelijk kunt doorsturen naar een specifieke landingspagina of een mobiele app.
5. Gegevens verzamelen
5. Gegevens verzamelen
Zo’n beurs is ook hét moment waarop je massaal gegevens kunt verzamelen van potentiële klanten. Maak het jezelf gemakkelijk door hiervoor technologie in te zetten. Zet branded tablets of interactieve kiosken in waarop bezoekers zelf hun gegevens kunnen invullen. Bijvoorbeeld in ruil voor een kans om een prijs te winnen, of toegang te krijgen tot exclusieve content. Dit verlaagt de drempel om contactgegevens achter te laten, omdat jouw potentiële klanten het gevoel hebben dat ze het écht ergens voor doen. Verder doen QR-codes het altijd goed op evenementen. Hiermee kun je je bezoekers ook gericht targetten, omdat je ze gemakkelijk kunt doorsturen naar een specifieke landingspagina of een mobiele app.
6. Bonustip: follow-up plan
6. Bonustip: follow-up plan
Een sterke beursstand wordt pas écht een succesvolle leadgenerator met een goed follow-up plan. Zorg er onder andere voor dat alle verzamelde leads snel én persoonlijk worden opgevolgd. Dit kan via e-mail, telefonisch, of zelfs met een uitnodiging voor een vervolgevent. Dit vergt de nodige voorbereiding, maar de resultaten liegen er niet om.
Multicopy zorgt ervoor dat jij helemaal klaar bent voor het binnenslepen van leads. Vanaf het prille begin zodat we je goed kunnen adviseren, maar als het nodig is zelfs last minute. Denk aan ondersteuning bij het ontwerp en uitwerken van jouw idee, maar ook het ontwikkelen, leveren en inrichten van de stand op locatie kunnen wij voor onze rekening nemen. Laat je gegevens achter in het contactformulier, of neem direct contact op met een vestiging in jouw buurt, en ontdek de eindeloze mogelijkheden om jouw beursstand te laten opvallen.
Van advies en ontwerp tot productie en installatie. Wij verzorgen het allemaal. Neem vandaag nog contact met ons op, dan zorgen wij dat je helemaal klaar bent voor de eerstvolgende beurs!
Zoek dichtstbijzijnde vestiging
Bekijk ons inspiratieboek voor modulaire beursstands
Bekijk ons inspiratieboek voor modulaire beursstands
Bekijk onze beursstand brochure
Bekijk onze beursstand brochure
Laat je inspireren
Laat je inspireren
Hoe kan ik opvallen met mijn beursstand?
Zorg voor een duidelijke focus in je communicatie, bijvoorbeeld aan de hand van een thema. Onze creatieve ontwerpers helpen je graag om dit visueel te maken.
Wat heb ik minimaal nodig in mijn beursstand?
Je hebt in elk geval een grote achterwand of banner nodig waarmee je opvalt. Daarnaast zijn een tafel en stoelen handig voor een persoonlijk gesprek. Communicatiemateriaal en cadeautjes kun je gebruiken om weg te geven of een goed gesprek te starten.
Kunnen jullie ook beurskleding verzorgen?
Uiteraard. We kunnen bedrijfskleding met een subtiel of juist opvallend logo bedrukken, maar ook petjes en andere accessoires.