VIANEN, 24 januari
2015.- Ruim 400 deelnemers telde de 19e Franchise Services
Conventie. De groei zit er – na de crisis – weer in bij de ondernemers van
Multicopy The Communication Company. De aanpak om breder de 55.000 zakelijke
klanten terzijde te staan met totaaloplossingen in communicatie werpt haar
vruchten af.
Don Lowe, president van het Amerikaanse moederbedrijf
Franchise Services, Inc.: “Het is goed te zien dat ook in Nederland weer echte
groei wordt gerealiseerd in een grafische markt die wereldwijd de nodige
klappen heeft gehad. Oplages worden kleiner, het aantal opdrachten minder en
prijzen staan nog steeds onder druk. Dat hebben we meer dan weten te
compenseren door het aanbieden van nieuwe diensten en producten. Zoals met
sign, direct marketing, interactieve campagnes, promotionele artikelen en vooral
gecombineerde diensten die tezamen een communicatietotaaloplossing zijn.”
Nieuw elan
Don Lowe: “Multicopy The Communication Company zijn is
meer dan een naam aanpassen. Het vereist een andere manier van ondernemen,
denken en werken. Je moet durven te investeren in kennis, in professionals, in
talent en in je klanten. Het is goed te zien dat Nederlandse
Multicopy-ondernemers daarin het voortouw nemen binnen onze industrie.”
Franchisenemer van het Jaar
Brigitte van Etten van Multicopy Alphen aan den Rijn en
Zoetermeer is uitgeroepen tot Franchisenemer van het Jaar. Gerard Slot,
algemeen directeur van Franchise Services Europe: “Zij heeft laten zien dat een
volledige focus op het succes van haar klanten, de sleutel is voor haar eigen
succes. Zij geeft een brede communicatieondersteuning aan haar relaties, zodat
zij zich weer bezig kunnen houden met groei. En het succes van haar
opdrachtgevers zie je terug in haar eigen groei. In omzet, in resultaat en in
plezier in het werk.”
Verkoper van het Jaar
Verkoper van het Jaar werd Jolanda Koren van Multicopy Den
Haag Forepark. Gerard Slot: “Als je net als Jolanda klanten echt durft te
adviseren en met verrassende oplossingen komt, dan bindt je de opdrachtgevers
niet alleen; je ziet ook je omzet toenemen omdat je méér voor hen doet.”
Top 10
De Top 10 van meest succesvolle Multicopy bedrijven wordt in
2014 wederom aangevoerd door Multicopy Utrecht/Nieuwegein (Thedor en Nicole
Hoksbergen). Direct gevolgd door Multicopy Lelystad/Almere (Peter en Erika
Moes) en Multicopy Katwijk/Teylingen/Den Haag Forepark (Leendert Bedijn en
Judith van der Zalm).
De volledige Top 10 ziet er zo uit:
- Multicopy
Utrecht/Nieuwegein
- Multicopy
Lelystad/Almere
- Multicopy
Katwijk/Teylingen/Den Haag Forepark
- Multicopy
Drachten/Surhuisterveen
- Multicopy
Amsterdam Amstel/Amstelveen/IJmond
- Multicopy
Parkstad
- Multicopy
Assen
- Multicopy
Dordrecht/Spijkenisse/Breda
- Multicopy
Alphen aan den Rijn/Zoetermeer
- Multicopy
Rotterdam Centrum
Ambities
Gerard Slot: “Wat de Multicopy-ondernemers bindt is dat ze
niet alleen geloof hebben in de toekomst, maar ook bereid zijn zelf te blijven
veranderen. Van de klassieke copyshop in de jaren 80 naar de grafisch digitale
innovator in 2000 tot Multicopy The Communication Company in 2015. Alleen als
je in jezelf blijft investeren kun je voor je klanten voorop blijven lopen.
Groei is dan ook een gezamenlijke ambitie. Van de Multicopy-ondernemers en de
bedrijven waarvoor zij werken.”